Gå til hovedindholdet

Husk fristen for at sende fællesskemaet 21. april 2017

Har du spørgsmål om, hvordan du udfylder fællesskemaet, sidder vi også klar ved telefonerne i påskeweekenden lørdag den 15., søndag den 16. og mandag den 17. april kl. 9-16. Husk at sende til tiden, så du undgår at få nedsat støtten. Som noget nyt kan du ikke undgå træk i støtten ved at sende i weekenden efter 21. april.

Publiceret 7. april 2017

Hvis du er landmand, og du endnu ikke har indsendt dit Fællesskema, anbefaler vi, at du sender det nu. Du skal både indsende Fællesskema og et markkort. Det gør du elektronisk via vores Tast selv-service.

Får du brug for hjælp, er der kortere ventetid på telefonen hos vores kundevejledere nu end i de sidste dage op til ansøgningsfristen. 

Undgå træk i støtten

Hvis du sender dit Fællesskema efter 21. april, nedsætter vi din støtte med 1 procent pr. arbejdsdag, skemaet er forsinket. Som noget nyt kan du ikke undgå et træk i støtten ved at sende i weekenden den 22. og 23. april, da vi anser ansøgningen som modtaget om mandagen, hvis du sender den i weekenden.

Du kan ikke søge om tilskud til Målrettede efterafgrøder, nyt tilsagn til Økologisk Arealtilskud eller Pleje af græs- og naturarealer efter 21. april 2017. Vi kan desuden tilbagekalde en autorisation til økologisk jordbrugsproduktion, hvis vi modtager fællesskemaet efter 21. april 2017. 

Udvidede åbningstider i Kundecentret

For at hjælpe med spørgsmål til ansøgningerne udvider vi vores åbningstider i Kundecentret op til 21. april. Du kan ringe til vores kundevejledere på tlf. 33 95 80 00.

Åbningstider op til 21. april:
Lørdag den 15. april Kl. 9-16
Søndag den 16. april Kl. 9-16
Mandag den 17. april Kl. 9-16

Tirsdag den 18. april Kl. 9-16
Onsdag den 19. april Kl. 9-16

Torsdag den 20. april kl. 9-21
Fredag den 21. april kl. 9-21

Vi får rigtig mange opkald i de sidste uger inden ansøgningsfristen, så selv om vi har flere medarbejdere på telefonerne, kan vi desværre ikke helt undgå ventetid.

Har du brug for vejledning til at udfylde din ansøgning, er det en god ide at ringe om eftermiddagen, hvor der generelt er færrest opkald.

Hvis du oplever en fejl, er det vigtigt at du sender en fejlmelding via vores hjemmeside. Vi tjekker løbende fejlmeldinger torsdag den 13. og fredag den 14. april, hvor telefonerne er lukkede.

Sådan sender du din ansøgning
Hvis du vil vide mere om, hvordan du søger grundbetaling, kan du starte med at se nogle korte instruktionsvideoer her.
Du kan også finde en kort guide til ansøgningen her.
Hvis du vil vide mere om støttereglerne, finder du mere information her. 

Kontakt

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 33 95 80 00 eller sende en e-mail til mail@lfst.dk.

Er du journalist, er du velkommen til at kontakte Landbrugs- og Fiskeristyrelsens pressetelefon på tlf. 41 89 25 07.


MENU