Til orientering informeres hermed om, at Landbrug – og Fiskeristyrelsen står overfor en stor it-implementering. Projektet går ud på i korte træk ud på, at vi skal flytte hele vores database, som indeholder data til alle vores IT-systemer, til en ny og mere moderne platform. Dette er planlagt som en trinvis flytning af databasen og tilhørende IT-systemer. Det finder sted d. 18. juni og betyder, at en række it-systemer ikke er tilgængelige den dag.
Projektet er nødvendigt for at fastholde en stabil database og vil fremadrettet medføre betydelige forbedringer i vores systemlandskab.
Hvad betyder det for jer?
Som en del af implementeringen vil der være midlertidig nedetid på flere centrale systemer denne dag.
På dagen vil det ikke være muligt at tilgå nedenstående systemer:
Dato
|
System
|
Ikke tilgængelig i tidsrummet mellem
|
Dette betyder:
|
18.6.2025
|
eLog13
eLog14
|
Kl. 5.30 – 19.00
|
For fiskere, der anvender eLog13, skal logbogen føres på papir.
Som udgangspunkt for fiskere, der anvender eLog14, kan der føres logbog offline, hvis denne er startet inden, at eLog ikke var tilgængelig. Logbogen opdateres, når eLog igen er tilgængelig.
Hvis afrejsen opstartes, mens eLog ikke er tilgængelig, skal fiskeren føre logbog på papir.
OBS:
Hvis der føres logbog i eLog14 under nedetiden, må der i perioden under nedetid ikke slettes fangster, meldinger mm., da dette kan låse logbogen.
|
18.6.2025
|
Fiskeriportal på www.Lfst.dk, herunder alle applikationer
|
Kl. 5.30 – 19.00
|
Kan ikke tilgås under nedetiden og betyder, at der ikke kan indberettes i systemerne. Dette kan først ske, når systemerne igen er tilgængelige.
|
18.6.2025
|
Mit Fiskeri
|
Kl. 5.30 – 19.00
|
Kan ikke tilgås under nedetiden.
|
18.6.2025
|
Fartøjsoplysninger
|
Kl. 5.30 – 19.00
|
Kan ikke tilgås under nedetiden.
|
18.6.2025
|
Find logbog
|
Kl. 5.30 – 19.00
|
Kan ikke tilgås under nedetiden.
|
18.6.2025
|
Tilladelser
|
Kl. 5.30 – 19.00
|
Hvis der d. 18.6.25 er behov for at ansøge en tilladelse, kan dette ske via tilladelse@lfst.dk
|
18.6.2025
|
SMS-service
|
Kl. 5.30 – 19.00
|
Må afmeldes / tilmeldes inden nedetid.
|
Vi arbejder på så smidig en overgang som muligt. På www.lfst.dk kan der ses status for implementeringen ved at trykke på linket her Driftstatus
Efter endt implementering, er det vigtigt, hvis I oplever fejl eller andre uoverensstemmelser at kontakte FMC på telefonnummer + 45 7218 5609.