Udbetaling af tilskud sker enten ved udarbejdelse af en udbetalingsanmodning eller udstedelse af en faktura. Det fremgår af tilsagnet/tilskudsaftalen om der udbetales efter udbetalingsanmodning eller efter faktura.
I denne vejledning kan du læse om hvordan du anmoder om udbetaling af tilskud:
Vejledning om udbetaling af tilskud
Anmodning om udbetaling
Projekter kan få udbetalt tilskud max to gange om året. Projektlederen skal indsamle udbetalingsanmodninger fra de deltagere, der ønsker at få udbetalt tilskud, og sende dem samlet til nifa@lfst.dk.
Du kan finde skemaet for udbetalingsanmodning her
Skemaet skal indsendes i Excel-format og PDF-format, hvor du skal huske at underskrive versionen i PDF.
Det fremgår af betingelserne i tilsagnsbrevet, om du skal fremsende status- og slutrapporter.
Statusrapporter vil typisk skulle indsendes 1 gang årligt. Slutrapporter skal typisk indsendes senest 3 måneder efter at projektet slutter. Afrapportering kan være en forudsætning for udbetaling af tilskud.
Hent skabelon for statusrapport her
Hent skabelon for slutrapport her
Her finder du en oversigt over NIFA-projekter
Hent oversigt over NIFA-projekter